Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.01.2013 14:10 - Историята не бива да се преиначава
Автор: chergligan Категория: История   
Прочетен: 7895 Коментари: 16 Гласове:
12


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 ИСТОРИЯТА НЕ БИВА ДА СЕ ПРЕИНАЧАВА

 

В брой 12 на списание „Военен глас“ е публикуван очерк от Петър Йорданов „ Генерал Радко Димитриев – генерал в две армии“. В него, между другото, за смъртта на известния генерал пише следното:

...Извършен е контрареволюционен преврат от есаул Сорокин. Той арестува царските генерали и офицери, съгласили се да служат в Червената армия и на 18 октомври 1918 година, без съд и присъда ги разстрелва на планината Маншук...“

С този текст авторът П. Йорданов иска да внуши на читателя, че генерал Радко Димитриев е едва ли не участник в Червената армия и е прегърнал идеите на Октомврийската революция. Историческата истина е по-различна. В навечерието на Първата световна война ген. Р. Димитриев е пълномощен представител на Царство България в Русия. След началото на войната той напуска своя пост и постъпва в редовете на Руската императорска армия. Заема в нея редица командни длъжности. Февруарската революция 1917 година го заварва на поста командващ 12 руска армия. През юли 1917г. излиза в оставка и се оттегля в Северен Кавказ, където има имение. На 11 .09 1918 г стар стил е арестуван със сина си от болшевиките и е приведен в Пятигорск, заедно с други царски офицери и генерали, общо 58 души, като заложници. В този период Доброволческата армия под командване на царския генерал Корнилов, а след гибелта му командвана от ген Деникин, води настъпление в Южна Русия.и Северен Кавказ. Главнокомандващ войските на Северно-кавказката Съветска република е Иван Лукич Сорокин/ бивш есаул Сорокин/. Между него и ЦИК на Републиката се разгаря съперничество за власт и на 8 октомври 1918 г./ст.ст./ Сорокин разстрелва членове на ЦИК на републиката , в това число и председателя Абрам Рубин. На втория извънреден конгрес на ЦИК Сорокин е свален от поста главнокомандващ съветските войски в Северен Кавказ и обявян извън закона. Той организира контрареволюционен метеж, но е пленен от части на червената Таманска армия на 17 октомври /ст.ст./ и е разстрелян на на 19 октомври1918г. /всички дати са по стар стил/. На 18 октомври по заповед на председателя на болшевишката ЧК в Пятигорск, Георгий Атарбеков, са разстреляни и съсечени със саби и заложниците царски офицери и генерали. Генерал Радко Димитриев е между тях и има свидетелства, че е съсечен със саби.

Такава е истината за смъртта на този наш виден военен деец. Има достатъчно извори за тази историческа истина. Достатъчно е да се надникне в руския и българския вариант на сайт Wikipedia / Уикипедия и Википедия / и се прочетат материалите за генерал Радко Димитриев и Иван Лукич Сорокин.

Моят апел е – нека да четем историята безпристрастно и без разкрасяване! Така ще имаме по-голяма полза от нея.

 

 

Полк./оз/ Костадин Костадинов




Гласувай:
13



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tikoev - България не познава големите си ...
17.01.2013 19:14
България не познава големите си личности. А пък ако ги познава, дава мило и драго да ги омаскари...Няма Левски, няма Ботев...всички в един кюп...
цитирай
2. chergligan - България не познава големите си ...
17.01.2013 19:35
tikoev написа:
България не познава големите си личности. А пък ако ги познава, дава мило и драго да ги омаскари...Няма Левски, няма Ботев...всички в един кюп...

А има хора, които се стремят не да опознават известните личности на България, а да ги вкарват в рамки, отговарящи на собствените им пристрастия. Така не се изследва и опознава историята.
цитирай
3. germantiger - ...
17.01.2013 20:28
Генерал Радко Димитриев е разбит чутовно от Макензен - баща.
Рския цар дори пише писмо до Димитриев в което го обвинява в какво ли не, включително позорен страх.

За убийството на Димитирев и посичането не знаех и не съм се интересувал - интересно и малкоизвестно инфо в постинга ти!
цитирай
4. chergligan - Генерал Радко Димитриев е разбит ...
17.01.2013 21:26
germantiger написа:
Генерал Радко Димитриев е разбит чутовно от Макензен - баща.
Рския цар дори пише писмо до Димитриев в което го обвинява в какво ли не, включително позорен страх.

За убийството на Димитирев и посичането не знаех и не съм се интересувал - интересно и малкоизвестно инфо в постинга ти!

Фактите , които съм изнесъл са верни Вярно е и писаното в твоя коментар.Надявам се съгласен си, че историята не бива да се преиначава! :)
цитирай
5. tota - Интересни факти сте изнесли за ген. Радко Димитриев.
18.01.2013 07:19
Имате ли информация за отношението му към Между съюзническата война. Попадала съм на информация, която не е лице приятна за един български офицер.

Поздрави за споделеното и за вижданията Ви, че "историята не бива да се преиначава". Историята трябва да се чете и интерпретира такава, каквато е.

Хубав ден!
цитирай
6. chergligan - Имате ли информация за отношението ...
18.01.2013 10:23
tota написа:
Имате ли информация за отношението му към Между съюзническата война. Попадала съм на информация, която не е лице приятна за един български офицер.

Поздрави за споделеното и за вижданията Ви, че "историята не бива да се преиначава". Историята трябва да се чете и интерпретира такава, каквато е.

Хубав ден!

Благодаря за коментара Ви! Според мен генерал Радко Димитриев е виден военен деец с противоречива в някои отношения съдба. Пак според мен, като военен той има заслуги в Сръбско - българската война 1885 година и в началния период на Балканската война в 1912 година. В атаката на Чаталджа и в Междусъюзническата война неговите действия са по-скоро негативни. Такива негови действия са и участието му в преврата и детронирането на законния български княз Александър Батенберг и самоволното напускане на посланическия пост в Русия в началото на Първата световна война. Последното по същество е предателство към собствената държава.
Но такива сме човеците - с тъмни и светли страни.
цитирай
7. germantiger - ...
18.01.2013 11:03
4. chergligan
Фактите , които съм изнесъл са верни Вярно е и писаното в твоя коментар.Надявам се съгласен си, че историята не бива да се преиначава! :)

...

АБСОЛЮТНО!

Съгласен съм и с друго написаното от теб като рекоментар към тота - цитирам те:

Според мен генерал Радко Димитриев е виден военен деец с противоречива в някои отношения съдба... Но такива сме човеците - с тъмни и светли страни.

ИСТИННО И ЧОВЕШКО!
Отделно от темата в постинга ти - вън от съмнение за всички нас предполагам, са победите на Радко Димитириев - неоспорим факт!
цитирай
8. rustocks - Да премерим Радко Дмитриевич през българския интерес
18.01.2013 15:03
Мен ме интересува един друг аспект от военно-институционалното му битие - ако го бяха пратили през 1916 год. на фронта срещу вражеска България и ген. Колев как би постъпил?
Голяма личност, но служил на чужда държава, която в известен смисъл е била почти винаги вражеска на Родината ни, ако се има предвид аспирациите на Руската империя да бъде Трети Рим!!!

Надявам се коментарът ми да види бял свят, въпреки модерацията.
цитирай
9. chergligan - 7. germantiger
18.01.2013 17:43
Благодаря ти за този втори коментар!
цитирай
10. chergligan - Мен ме интересува един друг аспект ...
18.01.2013 17:46
rustocks написа:
Мен ме интересува един друг аспект от военно-институционалното му битие - ако го бяха пратили през 1916 год. на фронта срещу вражеска България и ген. Колев как би постъпил?
Голяма личност, но служил на чужда държава, която в известен смисъл е била почти винаги вражеска на Родината ни, ако се има предвид аспирациите на Руската империя да бъде Трети Рим!!!

Надявам се коментарът ми да види бял свят, въпреки модерацията.

Добре е за паметта на генерал Радко Димитриев, че е имал щастието /или благоразумието/ да не участва в битка срещу български войски!
цитирай
11. zinka34 - Историята. . . ! Случва се в угода ...
19.01.2013 20:18
Историята...!
Случва се в угода на нечий интереси да бъде частично или тотално манипулирана, пък и тълкуването едно исторически събитие зависи от гледната точка на четящият я.
Историческата истина за съдбата на генерал Радко Димитриев ми се струва подобна...
Благодарности за тази статия!
Поздрав! :)
цитирай
12. chergligan - Историята. . . ! Случва се в угода ...
19.01.2013 20:53
[quote=zinka34]Историята...!
Случва се в угода на нечий интереси да бъде частично или тотално манипулирана, пък и тълкуването едно исторически събитие зависи от гледната точка на четящият я.
Историческата истина за съдбата на генерал Радко Димитриев ми се струва подобна...
Благодарности за тази статия!
Поздрав! :)[/quot
В материала на на Йорданов става дума не за тълкуване на исторически събития , а за тяхното преиначаване /фалшифициране/.
цитирай
13. get - - Казвам го, като български офицер !
21.01.2013 17:53
- Името на Радко Димитриев ... трябва да бъде изтрито от списъците на българското офицерство ! - като човек НЕДОСТОЕН служил против собствената си държава и армия(предавал националните интереси) !!
- Същото и по отношение на Владимир Заимов !

- Този недостоен човек, го е постигнала подобаваща му се смърт !
цитирай
14. chergligan - - 13. get
22.01.2013 10:22
Случаят е с генерал Заимов е съвсем различен, приятелю. България тогава не е в състояние на война със СССР. Нещо повече - поддържа дипломатически отношения с Москва. Агентурната дейност на ген.Заимов е насочена срещу Германия на Хитлер, а не срещу отечеството. Категоричното ми мнение е , че генерал Владимир Заимов
НЕ е предател на Родината си !!!
цитирай
15. get - - Смятате ли, че твърденията Ви отговарят на обективната истина ?! - Той е ПРЕДАТЕЛ !!
22.01.2013 12:08
chergligan написа:
Случаят е с генерал Заимов е съвсем различен, приятелю. България тогава не е в състояние на война със СССР. Нещо повече - поддържа дипломатически отношения с Москва. Агентурната дейност на ген.Заимов е насочена срещу Германия на Хитлер, а не срещу отечеството. Категоричното ми мнение е , че генерал Владимир Заимов
НЕ е предател на Родината си !


- ФАКТИ ?!
1. ""В третьей фракции независимых членов Военного союза во главе с генералом запаса Владимиров Заимовым собрались исключительно сторонники тесного сотрудничества с Советской Россией на политической основе, невзирая на то, какие последствия могут быть от таких отношений для их страны, т.е. эта фракция с наиболее левыми взглядами. Благодаря связям, которые генерал запаса Владимир Заимов поддерживает с нашими коммунистами и сотрудниками советского посольства, его называют Красный генерал". - донесение от 1936 г.
2. Заимов был членом Болгаро-югославского и Болгаро-советского обществ, ездил в Югославию, Германию, Чехословакию, где устанавливал контакты с антифашистами, в первую очередь, представителями местных компартий. - 1937-38 г.г.
3.Не исключено, что Заимов выполнял отдельные поручения военного атташе ещё в 1935-1937 год.
4. Цола Драгойчева, член Политбюро ЦК БКП, вспоминала: "Я многим коммунистам в то время советовала учиться у беспартийного генерала Заимова истинно революционному поведению, выдержке, дисциплине". (към същият период)
5. В ноябре 1938 г. На одной из встреч с Бенедиктовым Заимов сообщил, что он и ряд его друзей, главным образом из среды офицеров запаса, согласились присоединиться к борьбе против немецкого политического и экономического проникновения в Болгарию... Принимая во внимание симпатии Заимова к Советскому Союзу, его ненависть к фашизму, к нацистам и существующему в Болгарии политическому строю, в январе 1939 года ГО ПРИВЛИЧАТ ДА РАБОТИ ЗА СЪВЕТСКОТО ВОЕННО РАЗУЗНАВАНЕ !
- НАЧАЛО НА ВСВ ! - 1 септември първо Германия, а на 17 септември 1939 г. и СССР ! ... като допълвам в този момент хитлеристка Германия и Русия действат при условие на(политически сговор) "съюз" ?!

- Господин Радев ... правилно ме разберете, нямам за цел да ви наскърбявам, било като човек, било като политически тежнения ... Не ! - аз просто отстоявам правдивостта ! - За мен истината е най-святото нещо !

- С уважение !

от Гет (в миналото си рработил и като разузнавач ... с допълнението "криминален")
цитирай
16. chergligan - 15. - get
22.01.2013 19:00
Това, което наричате факти, не доказва предателство на Заимов към България. Вие премествате разговора на идеологическа основа. Фактите Ви доказват само, че генерал Заимов си е сътрудничил с комунистите, които също бяха борци срещу хитлеризма. Но нима Чърчил и Рузвелт не си сътрудничеха с комунистите и то с най- големия от тях - Сталин? Повтарям категорично мнението си - генерал Заимов не е навредил на България, той НЕ е предател. Повече навредиха на България тези, които застанаха на страната на Хитлерова Германия и обявиха война на Англия и САЩ, с което предизвикаха бомбардировките над София и страната през 1943 - 44 година.
Последното ви изречение не разбирам добре и недоумявам. Но ще кажа за себе си следното: Завършил съм ВХТИ-София, инженер-химик, и ВА"Раковски"-химически профил. В армията служих като офицер от химически войски и не разбирам Вашето подмятане за разузнавач.
Последно - нека не преиначаваме и идеологизираме историята! Ако желаете да дискутираме за пороците на комунизма, направете постинг на тази тема! Ще участвам активно в коментарите и може би в някои точки нашите с Вас схващания ще се доближават. Бъдете здрав!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: chergligan
Категория: Изкуство
Прочетен: 246668
Постинги: 78
Коментари: 312
Гласове: 939
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031